מיתוג עסקי
האם ברגע האמת, יעדיף הלקוח את המוצר או את השירות שלך על פני אלו של המתחרים?
כדי שהלקוח יעדיף את המוצר או את השירות שלך, עליך לבנות מהלך שיווקי שתחילתו בקביעת המיתוג העסקי שלך.
מהו מיתוג עסקי?
קביעת הבטחה פרסומית של מותג או של מוצר, המבדלת אותו ממתחריו.
יש רמות מיתוג שונות אך בדרך כלל, פעולה זו כוללת את שם המותג, את הסמל המלווה אותו, הצבע השולט בעיצוב ועוד. כדי שהמיתוג העסקי שלך ישיג את מטרתו, יש לבנות הבטחה פרסומית מבודלת, מדוייקת ועוצמתית, שתתמקד במהות השירות או המוצר ובמעלותיו על פני מותגים של המתחרים. ההבטחה צריכה לבוא לידי ביטוי בשם המותג, בלוגו, בפרסום, באריזות המוצרים בניראות המקום או החנות ובלבוש המוכרנים.
איך ניגש לתהליך מיתוג עסקי?
השלב הראשון בתהליך מיתוג העסק הוא צבירת ידע. על בעל העסק או המותג להכיר בצורה מעמיקה את המוצר שלו: מצב השוק, מיצוב המותג (הדרך שבא המוצר נתפש ע"י לקוחות), להכיר את המתחרים הישירים והעקיפים, להכיר את היתרונות, החולשות, האיומים וההזדמנויות, ממצאי מחקרים רלבנטיים ולקבוע יעדים שיווקיים.
לאחר רכישת הידע, יהיה כדאי לראות כיצד המוצר או השירות שונה ומבודל מכל אחד מהמתחרים. אין זה משנה אם אתה עסק חדש או ותיק שמעוניין לרענן את המותג, התהליך הינו זהה.
כאשר יש תקציב רחב יותר למיתוג עסקי, סקר שיווק ייתן לנו תמונה מדויקת של התכונה הרצויה. אך כשאין תקציב לכך, כדאי יהיה לשאול מספר אנשים בסביבה הקרובה ולראות אם יש תכונה אחת שנבחרת יותר פעמים מהאחרות.
בשלב הבא, ברגע שיש רשימת תכונות, שבאמת לא קיימות אצל כל אחד מהמתחרים, ניתן לבחור את זו שתהיה האפקטיבית ביותר ולגבש את הבטחה פרסומית U.S.P – Unique Selling Proposition: כדי לכבוש טריטוריה מסוימת במוחו של הצרכן, יש להגדיר את הצעת המכר הייחודית והיחידה של המותג שלך. הצעה שתאפשר למותג להיתפס באופן שונה מאשר המתחרים, באמצעות הבטחת תועלת אחת, ברורה, מפתה, משכנעת ואמינה.
תהליך המיתוג
עסקים קטנים וצעירים, ללא תקציבי שיווק, יסתפקו בלוגו בלבד בתהליך המיתוג ובהטמעתו בניירת משרדית, בתכתובות המייל ואתר אינטרנט. עסקים בעלי תקציבי שיווק בינוני- גדול יותר, ידרשו גם השקעה בפיתוח של שם למותג שעם פתיחתו, ישפכו ממנו ערכים והקשרים שונים שיושלכו ישירות על המוצר או החברה הנושאים אותו.
סלוגן-שיתרגם בצורה יצירתית את האסטרטגיה הפרסומית של המותג ויכיל את ערכי המותג, את התועלת הגלומה בו ואת ההבטחה השיווקית לקהל היעד.
ושפה ויזואלית שתחילתה בעיצוב הלוגו שהוא האלמנט הגרפי הבולט ביותר בשפת המותג.
ותפקידו לבדל את המותג או העסק ממתחריו. על הלוגו להיות מדויק להבטחה הפרסומית של החברה, מתומצת וזכיר.
עיצוב לוגו רשלני לא ייזכר כלל בתודעת הלקוח ועלול לייצור הבטחה שונה מן הרצוי ואף להכשיל מהלך שיווקי ולכן, חשוב לבחור מעצב טוב שהוא לא רק אמן, אלא גם איש שיווק אשר אמור להבין נתונים שיווקיים.
דגשים חשובים:
יש לזכור כי לוגו הבנוי כהלכה יהיה מורכב מסמל המותג, שם החברה ומסיסמא (הסלוגן) של המותג. לוגו נכון יהיה "עמיד" במבחן הזמן. קוקה קולה, אל על , פולסווגן הם דוגמא מצויינת למותגים שלא שינו את הלוגו שלהם במשך עשרות שנים ועדיין מעוררים נחשקות, עדכניות ומשרתים את המותג נאמנה.
דבר נוסף וחשוב לא פחות: בעלי העסק או המותג חייבים לאהוב ולהאמין בהבטחה הפרסומית החדשה, בשם, בסלוגן ובלוגו החדשים, אחרת ינהגו בו בביישנות ויראו אותו כשממש אין ברירה ויפספסו את מטרת התהליך.
לאחר קביעת המיתוג העסקי – עוברים לשלב הבא:
בשלב הבא, המעצב הגראפי צריך בעזרת השפה הויזואלית החדשה שבנה למותג, בעזרת ההבטחה הפרסומית ובעזרת הנתונים על המוצר, השוק והמתחרים, כולל אותה תכונה מבדלת שנבחרה, ליצור אסטרטגיה פרסומית ייחודית אותה יוכל ליישם במדיות הרלוונטיות למותג או למותג, בהתאם לתקציב שנקבע ע"י הלקוח
לסיכום
אין כל ספק כי מיתוג עסקים הוא תחום מורכב ומרתק, אשר באמצעותו יש לכל כבעל עסק או מותג הזדמנות ללמוד עוד על העסק, על קהל היעד ועל הדרך להיות בולט ולהוביל בתחומו.
nano מעמיד לרשותך שילוב נדיר וייחודי של אנשי קריאייטיב, עיצוב ומיתוג עתירי ניסיון, שיעשו הכל, כדי שברגע האמת, המוצר או השירות שלך ימשוך את תשומת הלב של לקוחותיך הפוטנציאליים, יניע אותם לפעולה ויגרום להם להעדיף את המוצר שלך על פני המוצר של המתחרים בדרך הנכונה והקצרה.
לקביעת פגישה ולקבלת עוד מידע ופרטים בנושא, צרו קשר עם משרד הפרסום נאנו בטלפון:
072-270-9970