משרד פרסום או משרד דיגיטל, היכן תקבלו תוצאות טובות יותר?

התחרות על ליבו של הצרכן מאלצת עסקים גדולים וקטנים כאחד לחשוב תמיד שלושה צעדים קדימה, כאשר הצעד הראשון הוא לפרסם את המותג באפיקי המדיה המדויקים. אולם השאלה היא – אילו אפיקי מדיה ימקסמו את העבודה?

 

הקרב בין משרדי פרסום למשרדי דיגיטל, לצד ריבוי אמצעי המדיה בעולם פרסום, מסיטים מעט את הלקוח מהדבר המרכזי – חשיפת העסק/מותג והגדלת המכירות. בשני העשורים האחרונים נכנסו לזירת הפרסום שחקנים חדשים כדוגמת הרשתות החברתיות, גוגל ושלל אפיקי פרסום חדשניים השייכים לעולם הדיגיטל, שיצרו דילמה חדשה למפרסמים: באלו מדיות נכון יהיה לפרסם כדי לקבל תוצאה מקסימלית.

 

אין ספק שפרסום בדיגיטל הוא כלי חדשני המאפשר לבעלי עסקים לשלוט על התקציב, לעקוב אחרי התוצאות, ולנתח את רווחיות הקמפיין (ROI) לפרטי פרטים. יחד עם זאת, כדאי להבין שפרסום בדיגיטל הוא רק זרוע שיווקית אחת מיני רבות ומשרדי הדיגיטל מוגבלים ביכולת לבנות אסטרטגיה מקיפה ועמידה לאורך זמן למותג, דרך זרועה שיווקית אחת.

 

אז מה באמת ההבדל בין השניים, והיכן תוכלו לקבל תוצאות מדויקות?

 

התאמת אופי הפרסום למותג
כאשר בעלי חברות /מותג פונים לחברות דיגיטל, באופן טבעי הן תצענה להם את מה שנמצא ב"סל המוצרים" שלהם דוגמת פרסום בגוגל, ברשתות החברתיות וכו'. אבל, ייתכן מאוד שהמוצר/שירות של אותו המותג, לא יתאים לקהלי היעד במדיה הדיגיטלית שנבחרה והלקוחות הפוטנציאלים לא יהיו שם. לדוגמה: חברת נדל"ן לא תוכל למכור דירות יוקרה במגדלי X בת"א דרך פרסום ברשתות החברתיות. גם הסיכוי שחברת השקעות תצליח למכור את אפיקי ההשקעות שלה ברשתות החברתיות קלוש מאוד.
לעומת זאת, "זרועות השיווק" של משרד פרסום הן רבות ומגוונות יותר. במשרד פרסום יוכלו להתאים לכל לקוח את המדיות הפרסומיות הנכונות לעסק/מותג, ולחלק את עוגת התקציב בצורה נכונה כדי להגיע לתוצאה המדויקת.

 

ההיצע הקיים בעולמות הפרסום
משרדי פרסום, בניגוד למשרדי הדיגיטל המציעים פרסום נקודתי, חושבים לטווח הארוך. הם מתמקדים בראש ובראשונה בגיבוש אסטרטגיה מקיפה, מבצעים תחקיר מקיף ובונים בריף מפורט, הכולל מסר חד, מבודל מהמתחרים, זכיר ושפה חזותית המזוהה עם המותג. רק לאחר גיבוש האסטרטגיה והשפה, הם פונים לחלוקת התקציב במדיות השונות, במסורתיות ובדיגיטליות, תוך עיבוד כל הנתונים שמצביעים על מיקסומו במדיות השונות. עבור חברות הפרסום, ה"מדיה הדיגיטלית" תהיה רק אחת מתוך מספר מדיות, שתשרת את פרסום המוצר/שירות.

 

במשרדי דיגיטל, המתמחים בקידום באינטרנט, בגוגל וברשתות החברתיות, נוטים להציע קמפיין נקודתי באמצעים השיווקים המעטים שברשותם. לרוב הקמפיין יהיה בעל אורך 'מדף' קצר יותר ובו מסרים פשוטים, ללא יצירת אסטרטגיה ובניית המותג/שירות, שיקדמו את העסק גם הרבה אחריי שקמפיין הפרסום מסתיים.

 

פתרונות ויזואליים שיפילו את הלסת
משרד פרסום חושב בצורה מקיפה ואסטרטגית על קונספט ייחודי שיוכל לייצר בולטות. מה יתאים לקהל היעד? מה המסר שילכוד את עיניו? ובאילו מדיות כדאי להפיץ את הבשורה? לילך הירשפלד ממשרד הפרסום NANO המתמחה בפרסום מספרת לנו; "כאשר אנו מקבלים משימה לפרסם מותג חדש או כזה שכבר קיים בשוק, אנחנו חושבים בגדול. לא רק איך הפרסום שלנו יניב תוצאות מידיות, אלא איך נבנה במקביל את המיצוב של המותג ונעזור לו להיות בולט על פני המתחרים, גם הרבה אחרי שתקופת הפרסום באמצעי המדיה תסתיים. זו הסיבה שהלקוחות שלנו נהנים מפתרונות קראטיביים המושכים את כל תשומת הלב, בין אם מדובר בקמפיין מקיף במספר מדיות, או קמפיין "רזה" יותר במספר מדיות מצומצם. אנחנו יודעים לייצר פרסום ייחודי בכל אפיק פרסום, ומתאימים אותו ללקוח במדויק".

 

כך למשל באחד מהפרוייקטים האחרונים של משרד הפרסום NANO, עבדו על מותג בתחום מכשירי שמיעה, ש"סובל" מתדמית בעייתית שכן הוא פונה לקהל כבדי השמיעה ולאוכלוסיה מבוגרת שרואה במכשיר מגבלה וגורמת להם להודות בנכות מסוימת, ולכן במקום ללכת על "הפרסום המסורתי" והמתבקש בהם מציגים פרזנטורים "בגיל השלישי", הם יצרו קמפיין הומוריסטי וזכיר, שלכד את תשומת הלב לא רק של הסובלים מהבעיה, אלא גם את כלל הציבור. בקמפיין רואים זוג במיטה כשהגבר נוחר בסאונד מחריש אוזניים, כשהסלוגן ברקע נאמר ע"י קריין: 'יש דברים שכדאי לא לשמוע. לכל השאר אודיו מדיק'.

 

לדברי הירשפלד "רצינו להגיע לקהל רחב יותר מאלו שחברת אודיו מדיק פנתה אליו עד כה. גם לילדים של הסובלים מבעיות שמיעה. דרך מחקרים שערכנו גילינו ש'לילדים של…' יש חלק נכבד בהחלטת 'הסובל מהבעיה' לרכוש מכשיר שמיעה, ולכן החלטנו לשלב הומור שתמיד עובר טוב ומוריד את סף ההתנגדויות. על הדרך כמובן העלנו את המודעות לחברת אודיו מדיק. בעזרת תכנון מדיה מוקפד חילקנו את התקציב בין המדיה המסורתית (הפרינט) לדיגיטלית, וכך יכלו קהלי היעד לפגוש את הקמפיין בטלווזיה, בעיתונות, בקולנוע, בגוגל, בכתבות תוכן, ביוטיוב וברשתות החברתיות.
הקמפיין גרם תוך זמן קצר לעלייה של 19% במכירות ומבחינת כולנו – זו הצלחה מסחררת" מספרת הירשפלד.

 

אנשי מקצוע עם ראש גדול
משרדי פרסום מחזיקים ברשותם בעלי מקצוע מכל תחומי הקשת, המתמחים בניהול פרוייקטי פרסום, כגון מנהלי לקוחות, אנשקי קריאייטיב: קופירייטרים, ארט דיירקטור מעצבים גרפיים, תקציבאים, אנשי פלנינג, סופרוויזר, קנייני מדיה ועוד. כל אחד מהם 'תורם' את חלקו להצלחת הפרויקט.
לעומת זאת, אנשי המקצוע במשרדי דיגיטל ידעו לענות על הצרכים הנקודתיים שלכם, אך לא תמיד הם יהיו אנשי קריאייטיב שיודעים לייצר שפה ויזואלית מקיפה שתענה על הצרכים ועל דרישות המותג שלכם מחוץ לעולם הדיגיטל. גם מנהלי קמפיין שיודעים לבנות קמפיינים ממומנים, לרוב יהיו ללא ראייה אסטרטגית ובטח שלא אנשי מדיה שידעו לנהל את תקציב הפרסום שלכם בזירות מחוץ למדיות הדיגיטליות.

 

לא מרוצים מהפרסום בדיגיטל? השקעתם כסף ואין לכך הצדקה? אנחנו צריכים לדבר!
השאירו פרטים ומומחי פרסום יחזרו אליכם >>>

לקבלת מידע נוסף וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר או צרו קשר בטלפון
072-270-9970 או במייל [email protected].

צור איתנו קשר

072-270-9970

למידע נוסף ולתיאום פגישת היכרות, מלא את פרטיך או התקשר אלינו.





צור איתנו קשר

072-270-9970

למידע נוסף ולתיאום פגישת היכרות, מלא את פרטיך או התקשר אלינו.