הטעויות הקלאסיות שגורמות למנהלי שיווק לזרוק כסף על פרסום

כ- 70% מארגונים בינוניים וגדולים בישראל  אינם מרוצים מהתוצאות ההשקעה בקמפיינים שלהם. זהו נתון בהחלט מקומם, הרי משרד הפרסום אמור להיות בית חם לארגונים ומקור ללידים איכותיים. אז מהו קמפיין טוב, ואילו טעויות עשויות לגרום לבזבוז כספים?

 

ניתן לומר שארגונים די הולכים לאיבוד בנושא הפרסום, ייתכן שהם בוחרים באפיקי פרסום שאינם מתאימים לקהל היעד שלהם, אולי משקיעים בקמפיינים נוצצים, זורקים כסף על באנרים בעיתונים ללא רייטינג ועוד. כל אלה רק חלק מהטעויות שגורמות לארגונים לזרוק שטרות של כסף לגריסה, ממש כך.

 

מידי יום מנהלי שיווק מקבלים עוד ועוד הצעות מחיר מחברות פרסום או משרדי דיגיטל שונים, כאשר כל הצעה מציעה תהליכי פרסום חדשניים ואסטרטגיות שיובילו לשיפור משמעותי של המכירות בארגון. אפיקי הפרסום החדשניים שנכנסו לזירה, מצד אחד קורצים מאוד בגלל היכולת לפרסם בתקציבים "רזים" ועדיין להיחשף לקהל לקוחות פוטנציאלי גדול יחסית, הרי כולם נמצאים ברשתות החברתיות, ומחפשים מידע או מוצרים בגוגל וכך הלאה. אך מצד שני, חשוב להבין שלא כל אפיק פרסום מתאים לכל ארגון. לכל מותג יש קהל לקוחות משלו, תכנים ושפה ייחודיים. מלבד זאת, ישנן תקופות מסוימות בשנה בהן כדאי ונכון יותר לפרסם את המותג, ואת כל זה צריך לאפיין על ידי בניית תכנית אסטרטגית מקדימה.

 

דוגמה נפוצה שוודאי מנהלי שיווק רבים נתקלו בה, היא הצעה מפתה לבניית דף נחיתה מעוצב שילווה בקמפיין מושקע בפייסבוק והבטחה וודאית לכמות לידים איכותית שתניב מכירה בתקציב שלכם. אך עצרתם רגע לשאול את עצמכם: האם קהל היעד שלכם נמצא בפייסבוק? ואולי הוא בכלל נמצא באינסטגרם? האם ערוץ המדיה שבחרתם ממקסם את התקציב שלכם ומגיע למקסימום לקוחות פוטנציאליים? ואיך תוודאו שהתקציב שלכם מספק וממקסם את הפוטנציאל שלו?
אם כך, ייתכן מאוד שתזרקו כסף לפח!

 

השקעה בפרסום לא יכולה להיות הימור
מותג שאינו מבדל עצמו ממתחריו, אינו מגבש אסטרטגיה מדויקת, בונה קראייטיב זכיר בעל מסר חד וברור ושאינו יודע לבחור את ערוצי המדיה היעילים והנכונים עבורו, זורק את התקציב שלו לפח!
בעידן רווי פרסום, שבו התחרות בין המותגים גדולה והמלחמה על קהל הלקוחות הולכת ומתעצמת, חשוב לייצר בידול, להיות ממוקדים, לבנות תכנית אסטרטגית מסודרת ולא לזרוק כספים על פרסום, רק כדי להשקיט את המצפון. נכון שהפיתוי הוא גדול, אך כדאי לנשום עמוק לפני שמבזבזים את תקציבי השיווק של הארגון.
"אין פרסום שלא עובד, יש כספים שהושקעו באפיקי פרסום לא נכונים, או לחליפין קמפיינים שיצאו לאוויר ללא אסטרטגיה מדויקת ומסר חד וברור". כך מספרת לנו לילך הירשפלד הבעלים של משרד הפרסום NANO המתמחה בעיצוב גרפי, תקשורת שיווקית ופרסום בדיגיטל. אין ספק שיש אמת בדבריה, הרי אנו כמנהלי שיווק חווים תקופות חלשות ופועלים מתוך אימפולסיבית, ואז מתוך תחושת חוסר יציבות וחרדה אנו זורקים כסף על פרסום מתוך 'שליפות'. כמה מכם פרסמו מודעות בעיתונים ללא רייטינג משמעותי? כמה התפתו לפרסם הגרלות ברשתות החברתיות?
אחת האשליות הנפוצות ביותר היא קידום ברשתות החברתיות בהם הנתונים 'הנשלפים' מראים כי בתקציב המוגבל קיבלנו חשיפה מרשימה וכמות לייקים גדולה, אך גילינו שאותו 'קמפיין מוצלח' לא השפיע על תוצאות המכירה ועל כמות הטראפיק שנכנסה לארגון.

 

מהו פרסום טוב? תכל'ס, בואו נדבר במספרים

  1. בניית תכנית עבודה מסודרת יחד עם חברת פרסום בוטיק המתמחה בפרסום למותגים בינוניים וקטנים, שתאפשר לכם לקבל יחס אישי ותעמיד לרשותכם ארסנל בעלי מקצוע כמו אנשי קראייטיב, מנהלי לקוחות, אנשי מדיה ודיגיטל מהשורה הראשונה שעובדים באופן אישי עם הלקוח.
  2. בניית אסטרטגיה הכוללת קראייטיב חד ובועט בעל מסר זכיר, ניתוח שוק מעמיק, אפיון קהל היעד, חלוקת עוגת התקציב ובחירת אפיקי פרסום ממוקדים ונכונים, בהם נמצא קהל היעד של הארגון.

 

מעקב רבותיי, מעקב
מבחינת מעקב אחרי התוצאות, בחירת אפיק פרסום ממוקדת מסייעת מאוד, אך עלינו להיות תמיד עם אצבע על הדופק ולבדוק את ה- ROI שהוא החזר השקעה להערכת הכדאיות של כל פעולה שיווקית שהשקענו בה כסף.
דרך בחינת החזר ההשקעה, נוכל לבחון האם התקציב שהשקענו אכן הניב רווחים. כך למשל אם השקעתם בפרסום על שלטי חוצות 150,000 אלף שקלים וההכנסות היו פי 4, סימן שהפרסום עובד. דוגמה נוספות, אם השקעתם בקמפיין ממומן בפייסבוק 100,000 ₪ והקמפיין הניב עסקאות בשווי 120,000 ₪, כלומר הרווח הנקי הוא – 20,000 ₪. הפרסום לא עובד רבותיי, או שהאסטרטגיה לא נכונה.
לבניית אסטרטגיית פרסום עם המומחים של משרד NANO, השאירו פרטים ונדבר על העסק שלכם >>>

לקבלת מידע נוסף וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר או צרו קשר בטלפון
072-270-9970 או במייל [email protected].

צור איתנו קשר

072-270-9970

למידע נוסף ולתיאום פגישת היכרות, מלא את פרטיך או התקשר אלינו.





צור איתנו קשר

072-270-9970

למידע נוסף ולתיאום פגישת היכרות, מלא את פרטיך או התקשר אלינו.